Ortognatik cerrahi operasyonları (Çene ameliyatları)

ORTOGNATİK CERRAHİ OPERASYONLARI (ÇENE AMELİYATLARI)

Şiddetli iskeletsel bozukluk durumlarında uygulanan operasyonların tümüne ortognatik cerrahi denir.

Hangi durumlarda ortognatik cerrahi uygulanabilir?

• Alt çenenin ileri veya geri konumu,
  • Üst çenenin ileri veya geri konumu,
  • Uzun veya kısa yüz,
  • Çene asimetrileri,
  • Şiddetli çene darlığı

Kimlere ortognatik cerrahi uygulanabilir?

Yukarıda bahsedilen şiddetli iskeletsel bozukluğa sahip

Cerrahi operasyon olmasına engel sistemik hastalığı bulunmayan

Büyüme gelişimini tamamlamış, erişkin hastalara uygulanabilir

Ortognatik cerrahinin amacı nedir?

Çenelerin büyüklükleri veya konumları nedeniyle meydana gelen yanlış diş kapanışlarının yarattığı çiğneme bozukluklarını düzeltmek,

Geride konumlanan alt veya üst çene sebebiyle yaşanan solunum problemlerinin çözmek,

Yanlış diş ve çevre doku konumları nedeniyle konuşmada yaşanan problemlerin çözmek

Çenelerin uygun konuma getirilmesi ile estetik bir görüntü elde edebilmek amaçlanır.

Tedavi aşamaları

Cerrahi öncesi ortodontik hazırlık: Tedavi öncesi dişler çene bozukluğunu kamufle etmek için ter yönde eğilim gösterirler. Örneğin, üst çene geride ise üst dişler öne doğru eğilim gösterir. Cerrahi öncesi ortodontik tedavinin amacı dişleri seviyeleyerek çene içerisinde olması gereken konumlara getirmektir. Üst çenesi geride olan bir hastada ileri eğim gösteren dişlerin çene kemiğine uygun olarak geriye alınması amaçlanır. Dolayısıyla ameliyat öncesi çene uyumsuzluğu daha da belirginleşmiş olur.

Ortognatik cerrahi operasyonu: Ortodontistinizin yaptığı ameliyat planlamasına göre plastik cerrah veya çene cerrahı tarafından genel anestezi altında çene ameliyatınız gerçekleştirilir. Bir gün sonrasında hastaneden taburcu olursunuz. Kemik iyileşmesinin gerçekleşmesi için 1-3 hafta kadar ağız kapalı kalır. Sıvı gıdalar ile beslenilir. Sonrasında ufak egzersizler ile normal beslenmeye geçiş olur.

Cerrahi sonrası ortodontik tedavi: Cerrahi sonrası ortodontik tedaviniz ortalama 6 ay kadar daha devam eder. Ameliyat sonrası meydana gelebilecek nüks durumları incelenir. Dişlerin birbirine daha iyi oturması için lastik kullanımları gerçekleştirilir.