Şeffaf plaklar ile uygulanan ortodontik tedaviler(İnvisalign)

ŞEFFAF PLAKLARLA ORTODONTİK TEDAVİ

Günümüzde oldukça popüler olan diğer bir ortodontik tedavi yöntemi de şeffaf plaklardır. Braket ve tellerin görünümünden hoşlanmayan hastaların oldukça ilgisini çekmektedir. Gelişen teknoloji, yetişkin hastaların ortodontiye olan ilgisinin artması, şeffaf plak üretimi yapan firmaların artışı ile bu tedavi şekli popülerliğini korumaktadır.

Şeffaf Plaklar ile Tedavi Süreci

Şeffaf plakların çeşitli yardımcı araçlarla dişlerinizi hareket ettirebilmesi için diş yüzeyini tam olarak kaplaması gerekir. Bu nedenle tedavi başında manuel olarak ölçü kaşıkları ve ölçü maddeleri ile ya da dijital tarayıcılar aracılığıyla ölçü alınması gerekmektedir. Manuel olarak alınan ölçüler şeffaf plak firmasına kargo aracılığıyla, dijital tarayıcıda ise direk programa aktarılır. Ortodontistiniz bilgisayar programı aracılığıyla tedavi planlamanızı gerçekleştirir. Bu tedavi planına göre plak üretimine başlanır.

Şeffaf plakların tedavi planınıza göre dişlerinizi hareket ettirebilmesi için ataçman dediğimiz ufak dolgular uygun görülen dişlere yerleştirilir. Ataçmanlar diş renginde olduğu için estetik kaygı oluşturmazlar. Ataçmanların dışında braketlere benzer yapıdaki buton uygulamaları, elastik kullanımı, dişler arasında yapılan aşındırmalar (stripping) tedavinize ek olarak uygulanabilir.

Şeffaf Plakların Kullanımı

Şeffaf plaklar tedavi süresi boyunca yemekler dışında günde 20-21 saat kullanılmalıdır. Bu nedenle şeffaf plaklarla uygulanan ortodontik tedavinin sabit ortodontik tedavilerden en büyük farkı hasta kooperasyonu ile direk ilişkili olmasıdır. Günlük plak kullanım süresinin az olması tedaviyi doğrudan etkilemekte, istenen sonuç alınamamaktadır.

Her bir plak 7-10 gün süresince kullanılır ve sonrasında serideki diğer plağa geçilir. Ortodontistiniz 1 veya 2 ayda bir kontrollerinizi gerçekleştirir.

Avantajları

Yemek yerken plağınız ağzınızda olmayacağı için sabit sistemlerdeki sert, yapışkan yiyecek kısıtlaması yoktur.

Sabit sistemlerdeki braket ve teller besin tutulumunu arttırır, bu da diş fırçalamayı zorlaştırır. Plak sistemlerinde diş üzerinde ataşmanlar dışında bir şey bulunmadığından rahatlıkla diş fırçalanabilir ve ağız hijyeni korunur.

Oldukça estetik bir yöntemdir. Ağız içinde belli olmazlar.

Önemli günlerde (düğün,toplantı,..) çıkarma şansınız vardır.

Tedavi sonunu program üzerinde görebilirsiniz.

Dezavantajları

Tedavi başarısı hastanın plakları kullanımına direk bağlıdır. (Düzenli kullanılıyorsa dezavantaj olarak görülmemelidir.)

Sıcak içecekler plakların yapısını bozabileceği için çay, kahve,vs. içerken çıkarılmalıdır.

Sigara, vişne suyu gibi renkli içecekler plaklarda sararmaya neden olabilir.